TERVEZÉSI REFERENCIA
Inhouse logisztikai piacra lépési stratégia operatív támogatása
PROBLÉMA
Nagyvállalati logisztikai szolgáltató ügyfelünk stratégiai koncepciójában rövidtávú célként jelölte meg a hazai inhouse logisztikai szolgáltatási piacra történő belépést. Ennek leghatékonyabb módja a jelentős emberi erőforrást foglalkoztató autóipari gyártók által kiszervezett inhouse logisztikai szolgáltató tender(ek) elnyerése. Mivel Megbízónk házon belül nem rendelkezett a szükséges kompetenciákkal és know-how-val, így a sikeres belépéshez külsős szakértői támogatásunkra volt szüksége.
MEGOLDÁS
Az Inhouse logisztikai szolgáltatásra vonatkozó pályázatot teljes körűen kidolgoztuk, a megbízóval történő tárgyalásokon egyeztettük és megvédtük a szakmai tartalmat, valamint támogattuk a kereskedelmi alkufolyamatot.
- HR stratégia: toborzási és munkaerő kölcsönzőkkel kapcsolatos stratégia kialakítása, létszám megtartására vonatkozó stratégia kidolgozása
- felfutási terv: az operáció zökkenőmentes átvételéhez és folyamatos működés biztosításához szükséges, részletes intézkedési terv kidolgozása
- minőségbiztosítási koncepció: a meglévő operatív tapasztalatokon alapuló, folyamatos fejlődést és a hibák állandó javítását biztosító koncepció kidolgozása
- innovációs javaslatok: az operációs folyamatokat támogató, és hatékonyságot növelő fejlesztési alternatívák kidolgozása
EREDMÉNY
Ügyfelünk sikeresen megvalósította stratégiai célját, és mára az inhouse logisztikai piac jelentős szereplőjévé vált:
- Magyarország legnagyobb autóipari logisztikai szolgáltatói tenderének elnyerése egy 1 400 fős szervezet, évi 2 millió motort előállító gyár logisztikájának a megoldásával
- a Motorgyárat ellátó alkatrészraktár szolgáltatói tenderét elnyerése 200 fős szervezettel, napi 4000 be- és kitárolt egységrakománnyal
- Motorgyárhoz kapcsolódó csomagolóüzem szolgáltatói tenderének elnyerése: 150 fős szervezet, 120 000 m3 csomagolt alkatrész és motor/év, 170 000 db csomagolt motor